Monday, June 8, 2009

ေနျပည္ေတာ္ေခၚ ေသျပည္ေတာ္လမ္းမၾကီးအားအသံုးျပဳသူရွားပါး

ေနျပည္ေတာ္သြား လမ္းမႀကီး အသုံးျပဳလိုသူရွား
Monday, 08 June 2009 19:23 ဟိန္းေဇာ္
ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ၈ လမ္းသြား အျမန္လမ္းသည္ က်ယ္ျပန္႔ ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ျဖတ္သန္းသြားလာသည့္ ယာဥ္အမ်ားစုမွာ ထိခိုက္ခြ်တ္ယြင္းမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ျပတ္ေတာက္သည့္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ လမ္း အသုံး ျပဳလိုသူ နည္းပါးေနေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာသည္။


ရန္ကုန္တိုင္း လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အနီးမွ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ၈ လမ္းသြား လမ္းမကို ေတြ႕ျမင္ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ - flickr/clkr)
အဆိုပါလမ္းကုိ အသုံးျပဳရာတြင္ အခ်ိန္ကုန္သက္သာေသာ္လည္း ကြန္ကရိလမ္းျဖစ္၍ ကားတာယာမ်ားစား ေၾကာင္း၊ ကားစက္ခြ်တ္ယြင္းပါကလည္း ျပဳျပင္ရန္ခက္ခဲေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းတေလွ်ာက္ ယာဥ္ပ်က္စီးမႈ မျဖစ္ေစရန္ အထူးဂ႐ုစိုက္ရေၾကာင္း ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေမာင္းတဦး က ေျပာျပသည္။

“လမ္းက ေမာင္းရတာ အခ်ိန္ကုန္ေတာ့ သက္သာတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခဏခဏ ကားကိုျပန္ဆင္းၾကည့္ေနရတယ္၊ ကြန္ကရိလမ္းဆိုေတာ ့တာယာစားတယ္၊ ေရတိုင္ကီ ဆူလို႔ ျဖည့္ဖို႔ ေရလိုက္ရွာစရာေတာင္ မရွိဘူး”ဟု ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ ေအာင္မဂၤလာအေဝးေျပးဂိတ္ရွိ ၎ယာဥ္ေမာင္း က ေျပာသည္။

ယာဥ္ ေနာက္လိုက္တစ္ဦးကလည္း“ကား ရန္ကုန္ကေနေမာင္းရင္ တာယာမွာ ပန္းအျပည့္ပါတယ္၊ ဟိုေရာက္ရင္ တာယာမွာ ပန္းမရွိသေလာက္ပဲ၊ ကြန္ကရိလမ္းဆိုေတာ့ တာယာပူျပီးကဲြ မ်ားသြား မလားဆိုျပီး ဆင္းဆင္းၾကည့္ ရတာ၊ ကြဲရင္ ဘီးအပိုပါရင္ပါ မပါရင္ ေလထိုးဆိုင္မရွိေတာ့ ညအိပ္ေတာ့ပဲ”ဟု ေျပာျပသည္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းသည္ ျပီးခဲ့သည့္ မတ္လအတြင္းက ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္-မႏၱေလး ၈ လမ္းသြားလမ္း၏ အပိုင္း(၁) ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။

အဆိုပါလမ္းကို ျပည္သူ ့ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ စစ္အင္ဂ်င္နီယာညႊန္ၾကားေရးမွဴးရံုးတို ့မွတာဝန္ယူ ေဖာက္ လုပ္ျခင္းျဖစ္ျပီး လမ္းအရွည္ မိုင္ ၂၂၁ မိုင္ တစ္ဖာလံု ရွည္လ်ားျပီး ကြန္ကရိလမ္း အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။

“လမ္းစဖြင့္ေတာ ့ပါရမီ ကဆြဲတဲ့ ေတာ္ဝင္ကားနဲ ့လိုက္သြားဖူးတယ္၊ လမ္းမွာလည္း နားဖို ့ဆိုင္ေတာင္ မရွိဘူး၊ ၂ ဆိုင္ေလာက္ပဲ၊ ပဲခူးရိုးမကိုျဖတ္ေဖာက္ထားေတာ့ ေတာဆင္ေတြကဆင္းဆင္း လာတယ္၊ လမ္းေဖာက္တုန္းကဆို လမ္းေဖာက္တဲ့စခန္းကလူေတြ အသက္အႏ ၱရာယ္ေတာင္ျဖစ္တယ္”ဟု အစိုးရဝန္ထမ္း တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဌာနဆိုင္ရာမွ ယာဥ္ေမာင္းဝန္ထမ္း တစ္ဦးကလည္း“လမ္းမဖြင့္မီ ကတည္းကသြားဖူးတာ၊ က်ေနာ္သြားတုန္းကဆို လမ္းကလည္း ဘာမွကို မေတြ ့ရတာ၊ ညေမာင္းရင္ ဆင္နဲ ့တိုးမွာစိုးရတာနဲ ့အစိုးရကားေတြပဲေမာင္းေတာ့ ဗံုးမ်ား ေထာင္မလားဆုိျပီး ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ ့ေမာင္းရတာ”ဟု ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ ဆက္သြယ္ေရးအတြက္ တယ္လီဖုန္းလိုင္းမရွိျခင္း၊ ဂ်ီအက္စ္အမ္ လက္ကိုင္ဖုန္းဆိုပါက လိုင္းမမိျခင္း စေသာ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ပုဂၢလိကလူစီးခရီးသည္တင္ အျမန္ယာဥ္မ်ားေျပးဆြဲ ျခင္းမရွိဘဲ အိမ္စီးယာဥ္မ်ား ၊ ဌာနဆိုင္ရာ ယာဥ္မ်ား ၊ ဦးပိုင္လီမိတက္မွ ေျပးဆြဲေနေသာ “ေတာ္ဝင္” ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ႏွင့္မျဖစ္မေနသြား လာရမည့္ ယာဥ္မ်ားသာ သြားလာေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေအာင္မဂၤလာအေဝးေျပးဂိတ္မွခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦး ကဆိုသည္။



ရန္ကုန္ မွ ေနျပည္ေတာ္သို ့ေန႔့စဥ္ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေသာယာဥ္အစီးေရမွာ ဦးပိုင္လီမိတက္မွေျပးဆြဲေနေသာ “ေတာ္၀င္”လိုင္းႏွင့္ပုဂၢလိက ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္မ်ားအပါအ၀င္ ေန႔စဥ္ အစီး၂၀ ၀န္းက်င္ေျပးဆြဲေနျပီး တစ္ရက္ လွ်င္ ခရီးသည္ ရွစ္ရာ မွ တစ္ေထာင္ ၀န္းက်င္ သြားလာေနၾကျပီး အစိုးရရံုးပိတ္ရက္မ်ားတြင္ ယာဥ္အစီးေရ ပိုမ်ား ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္မွ ေနျပည္ေတာ္သို႔ လမ္းေဟာင္းမွ သြားပါက အခ်ိန္ ၇ နာရီ ၾကာျမင့္ျပီး ယခု လမ္းသစ္ မွာ ၄ နာရီသာ ၾကာျမင့္ေသာ္လည္း အေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းမ်ားအေနျဖင့္ လမ္းေဟာင္းမွသာ ေမာင္းႏွင္ၾကေၾကာင္း ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးဂိတ္ရွိ ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လိုင္း တာ၀န္ခံ တစ္ဦး က ဧရာ၀တီ သို ့ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္လမ္းတြင္ ယာဥ္ျဖတ္သန္းခကို အမွတ္(၃)လမ္းမ ဆံုမွ ျဖဴး၊ ျဖဴး မွ ေနျပည္ေတာ္ ဟူ၍ ႏွစ္ၾကိမ္ခြဲ ေကာက္ခံေနျပီး ၁ တန္ ေအာက္ယာဥ္ ဆိုပါက ၂၅၀၀ က်ပ္၊ ၃ တန္ေအာက္ယာဥ္ ၅၀၀၀ က်ပ္၊ ၅ တန္ ေအာက္ ယာဥ္ ၇၅၀၀ က်ပ္၊ ၁၀ တန္ေအာက္ယာဥ္ ၁၂၅၀၀ က်ပ္ စီေပးေဆာင္ေမာင္းႏွင္ေနရေၾကာင္း သိရ သည္။

ထိုလမ္းပိုင္း မဖြင့္မီက လူစီးခရီးသည္ယာဥ္မ်ား ကိုသြားလာခြင့္မျပဳဘဲ ဌာနဆိုင္ရာယာဥ္မ်ားသာ သြားလာခြင့္ျပဳ ခဲ့သည္။ လက္ရွိတြင္ ခရီးသည္တင္အျမန္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ငယ္မ်ားသာ သြားလာခြင့္ျပဳထားျပီ လမ္းပ်က္စီးမႈ မျဖစ္ေစရန္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား သြားလာခြင့္မျပဳေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီး ကို၂၀၀၅ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလမွ စတင္ ေဖာက္လုပ္ခဲ ့ျပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္အမွတ္(၃)လမ္းမၾကီးမွ ေနျပည္ေတာ္ စီလမ္းဆံု အထိျပီးစီးကာ ယခုႏွစ္မတ္လမွ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့သည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္းမၾကီးျပီးစီးပါက လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ Rest Camp နားေနစရာ သံုးခုသာထားရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ Rest Camp မ်ားကို ျဖဴး၊ေနျပည္ေတာ္၊ မိထၳီလာျမိဳ ့မ်ားတြင္ထားရွိမည္ဟု အစိုးရသတင္းစာ မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္းေဟာင္းမွာ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားသြားလာခြင့္ျပဳထားေသာ မိုင္ေပါင္း ၄၁၂ မိုင္ရွည္လ်ားေသာ ကတၱရာလမ္းျဖစ္ျခင္း၊ လမ္း၏အမာခံရရွိေနမႈ တို႔ေၾကာင့္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားသြားလာရန္သင့္ေလ်ာ္ျပီး ျမိဳ႕ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ျဖတ္သန္း ေမာင္းႏွင္ရ၍ ယာဥ္ခြ်တ္ယြင္းမႈနည္းပါးကာ ကားရပ္နားရန္အဆင္ေျပေခ်ာေမြ ့ေၾကာင္း ကုန္တင္ယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦး ကသံုးသပ္သည္။

ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား အဓိကထားေျပးဆြဲေနသည့္ လမ္းေဟာင္းတြင္ အစိုးရအသိုင္း အဝန္းႏွင့္ နီးစပ္ေသာ မက္စ္ ျမန္မာ အပါအဝင္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ၆ ခုမွ ကန္ထရိုက္ယူ၍လမ္းႏွင့္ တံတား အသံုျပဳစရိတ္ေကာက္ခံ လ်က္ရွိေနသည္။

ယင္းလမ္းကို ၁၉၅၉ခုႏွစ္ ကတည္းကေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ေသာ္လည္း ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ နီးပါးၾကာျမင့္ခ်ိန္မွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

Rest of your post

No comments:

 

Downtamun template | DOWNTAMUN