Wednesday, August 5, 2009

လမ္းျပင္ရန္အခ်ိန္မရွိ တြင္းတူးဖို ့သာစိတ္၀င္စား

ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ယာဥ္တန္ခ်ိန္ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ေလွ်ာ့ခ် နန္းေဒဝီ အဂၤါေန႔၊ ၾသဂုတ္လ 04 ရက္ 2009 ခုႏွစ္ 15 နာရီ 33 မိနစ္
နယူးေဒလီ (မဇိၥ်မ)။ ။ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းအတြင္း အေဝးေျပး ကုန္တင္ကားမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္တန္ခ်ိန္ကို ထက္ဝက္ေက်ာ္ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရးဌာနက ညႊန္ၾကားလိုက္သည္။

ေတာင္ၾကီး-ကေလာ-သာစည္အၾကား ေျပးဆြဲသည့္ ကုန္တင္ကားမ်ားျဖစ္သည့္ ၁ဝ-၁၂ ဘီးကားမ်ားအား ယခင္က ကုန္တန္ခ်ိန္ ၄၀ ေက်ာ္ ခြင့္ျပဳထားရာမွ ယခုအခါ ၁၉ တန္အထိ (ယာဥ္တန္ခ်ိန္-၁၄ တန္ႏွင့္ ကုန္ပစၥည္း ၅ တန္) ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ဇူလုိင္လ ေနာက္ဆံုးပတ္အတြင္းက ညႊန္ၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“အခုက ပိႆာခ်ိန္ ၁ ေသာင္းေက်ာ္ပဲ တင္ခြင့္ေပးေတာ့တယ္။ အရင္ကေတာ့ ၂ ေသာင္းအထိ (၄၀ တန္) တင္ရတယ္” ဟု ကေလာ-ေတာင္ၾကီး ကုန္စည္တင္ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတဦးျဖစ္သည့္ ကိုထြန္းထြန္းႏိုင္က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ကုန္စည္ေလွ်ာ့ခ် သယ္ေဆာင္ရေသာေၾကာင့္ အေဝးေျပးယာဥ္မ်ား တြက္ေခ်မကိုက္ျဖစ္ကာ ယာဥ္ေျပးဆြဲမႈ နည္းပါးသြားေၾကာင္း သိရသည္။

“တခ်ဳိ႕ကုန္တင္ယာဥ္ေတြ မကိုက္ေတာ့ နားေနၾကၿပီ။ ကုန္တင္ကားထြက္တာ နည္းလာေတာ့ ပစၥည္းေတြက ေစ်းတင္ရမလို ျဖစ္ေနတယ္။ အေသအခ်ာ၊ တိတိက်က် ညြန္ၾကားတာလည္း မရိွေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာလုပ္ရမွန္းကို မသိတာ။ ကုန္တင္ကားပိုင္ရွင္ေတြကလည္း ပိုက္ဆံအရ နည္းေတာ့ မထြက္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး” ဟု ကိုထြန္းထြန္းႏုိင္က ေျပာသည္။

အေဝးေျပးလမ္းမ်ား ပ်က္စီးေနေသာ္လည္း ေတာင္ၾကီးၿမိဳ႕ေတာင္ေျခရွိ ေအးသာယာႏွင့္ ဘုရားငါးဆူ ျပည္ေညာင္ (မႏၲေလး) ၾကားအထိ ၆ ဘီးကားမ်ားျဖင့္ သယ္ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး၊ ထိုမွတဆင့္ သာစည္ၿမိဳ႕အထိ ၁၀-ဘီး -၁၂ ဘီးကားမ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲတင္ေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္း အင္းစိန္-ဂ်ပန္လမ္းရွိ အေဝးေျပး ကုန္စည္တင္ဌာနက ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ ေဆာက္လုပ္ေရးက တာဝန္ယူေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ေတာင္ၾကီးၿမိဳ႕အတြင္းရွိ ရပ္ေစာက္-ေတာင္ၾကီး-ဟိုပုန္း အေဝးေျပး ကားလမ္းမၾကီးမ်ားသည္ ပ်က္စီးေနၿပီး ယေန႔တိုင္ ျပင္ဆင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

“အဲဒီလမ္းေၾကာင္းေတြက တလမ္းေမာင္းေတြဆိုေတာ့ လမ္းကဆိုးတယ္။ ဒီလို မိုးတြင္းဆို ပိုဆိုးတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ ေတာက္ေလွ်ာက္လမ္းေတြက ေဆာက္လုပ္ေရးက တာဝန္ယူလုပ္ထားတာ။ ဘယ္လိုမွ မျပင္ၾကေတာ့ အခုလို ဆက္ျဖစ္ေနတာ” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အင္းစိန္-ဂ်ပန္လမ္းရွိ အေဝးေျပးကုန္စည္တင္ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူက ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္လကုန္ပိုင္းက ေတာင္ၾကီး-ကေလာ-သာစည္ အေဝးေျပး လမ္းမအၾကား ယာဥ္တန္ခ်ိန္ ကန္႔သတ္ခဲ့ေသာ္လည္း ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းမ်ား မပါဝင္ေသးေၾကာင္း သိရသည္။

၄၃၂ မိုင္ ကြာေဝးသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းမအၾကား ေျပးဆြဲေနသည့္ အေဝးေျပး ကုန္တင္ကားအေရအတြက္ တိုးပြားၿပီး၊ ၿမိဳ႕ဝင္ေၾကး၊ တံတားျဖတ္ခ၊ ကတၱားခ်ိန္ခတို႔ ေပးေဆာင္ရသျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကာ အျမတ္ေငြ ထိုးက်လာသည္ဟု အင္းစိန္-ဂ်ပန္လမ္းရွိ ကုန္စည္တင္ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူက ေျပာသည္။

သူက “အရင္က ပစၥည္းတင္တဲ့အခါ တပိႆကို ၄၀-၅၀ ေအးရွားေဝါလ္၊ ေရႊသံလြင္၊ ယုဇန၊ ဒဂုံ၊ အိုလံပစ္၊ ကေမၻာဇ စသည့္ ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔မ်ားက သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမအလိုက္ တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ တံတားခ၊ ဂိတ္ခ၊ ကတၱားခအျပင္ ၿမိဳ႕အဝင္ အခေၾကးေငြမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ကုမၸဏီမ်ားထံ ေပးေဆာင္ၾကရသည္။

“တံတားျဖတ္ခ၊ ကတၱား (ကုန္စည္) ခ်ိန္ခ၊ ၿမိဳ႕ဝင္ေၾကးေတြ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ၁ သိန္း ၈ ေသာင္းေက်ာ္ ေပးရတယ္။ အဲဒါေတာင္ ယာဥ္ေမာင္းစရိတ္၊ စားစရိတ္ မပါေသးဘူး။ ကတၱားခ်ိန္တဲ့ ေနရာကိုက ၁၂ သင္းေတာင္ ရွိတယ္” ဟု ထိုကုန္စည္တင္ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူက ေျပာသည္။

Rest of your post

No comments:

 

Downtamun template | DOWNTAMUN